Celem działań Związku Dużych Rodzin 3 Plus jest zmienianie otaczającej nas rzeczywistości w taki sposób, by była bardziej przyjazna i sprawiedliwa dla rodzin z dziećmi, szczególnie tych z większą liczbą dzieci. Dlatego co roku przypominamy nasze pomysły na poprawę dzietności w Polsce, które wciąż oczekują na wdrożenie.
Zakopane, czerwiec 2025 roku. W sercu Tatr, podczas XIII Ogólnopolskiego Zjazdu Dużych Rodzin „Trzy Plus”, rozbrzmiało przesłanie „Rodzina górą!”, które łączy Polaków niezależnie od politycznych podziałów: rodzina to nasza siła, nasz świadomy wybór i przyszłość naszych dzieci.
Linia 3Plus to telefon wsparcia dla dużych rodzin. Na przestrzeni lat mamy okazję obserwować jak zmieniają się potrzeby, oczekiwania, status i świadomość prawna wśród rodzin z 3 lub więcej dzieci. W dużej mierze uzależnione jest to od warunków zewnętrznych (pandemia, wojna na Ukrainie, inflacja, stereotypy społeczne itp.) Stąd wydaje nam się niezwykle interesującym i wartościowym przedstawienie naszych obserwacji i analiz w tym zakresie.
Odchodzimy od modelu rodziny trwałej i dzietnej – Proces kulturowy odchodzenia od modelu rodziny trwałej i dzietnej także i w Polsce postępuje – mówiła w audycji „Poranny gość Radia Bogoria” Joanna Krupska, przewodnicząca Rady Krajowej ZDR3+, a także przedstawiciel Rady ds. Rodziny, edukacji i wychowania przy Prezydencie RP oraz członek Rady Rodziny przy Ministrze rodziny i polityki społecznej. Poniżej – zapis rozmowy. Zapraszamy do lektury.
9 grudnia 2023 r.
W piątek 8 grudnia odbyła się wyjątkowa konferencja prasowa, prezentująca raport końcowy projektu "Sieć Family Spot". To historyczne wydarzenie miało miejsce w Centralnym Domu Technologii przy ul. Kruczej 50, w samym centrum Warszawy. Konferencja była podsumowaniem tegorocznego projektu Family Spot, oferującego innowacyjne rozwiązania w obszarze edukacji rodzicielskiej oraz integracji rodzin. W spotkaniu brało udział około 100 osób.
3 kwietnia 2023 r.
154 szkolenia dla 2952 osób, certyfikacja w 13 samorządach, 4500 rodzin w konkursie filmowym, 1050 nagrodzonych, 68 szkoleń dla 599 urzędników, 4 filmów instruktażowych, kurs trenerów komunikacji par, 1 089 000 wyświetleń kampanii społecznych...